Ze względu na swój rozmiar, plakaty mają oczywistą przewagę w przyciąganiu uwagi czytelnika nad innymi produktami drukowanymi. Tradycyjnie składające się z obrazów graficznych, tekstu i jaskrawych kontrastujących kolorów plakaty były używane przez setki lat do promowania propagandy, demonstracji, a w ostatnich czasach do promowania filmów, koncertów i dużych wydarzeń publicznych.

W przeciwieństwie do innych drukowanych reklam promocyjnych, takich jak ulotki lub broszury, plakaty są używane do krzyczeć na ich czytelnika z daleka, jednak w innych środowiskach, takich jak gabinety lekarskie, poczekalnie i hotele bardziej informacyjne podejście może być podjęte w celu przekazania bardziej szczegółowych informacji w formacie edukacyjnym, a nie taktyki szoku.

Poniżej wymieniliśmy kilka elementów, które należy rozważyć przy projektowaniu plakatu.

KOLOR TŁA
Wybierz kolor tła mądrze, tak aby nie przytłaczał projektu. Na większości plakatów ważne informacje znajdują się z przodu, a tło służy albo do przełamania pustej przestrzeni, albo do wzmocnienia tekstu na pierwszym planie, pomagając mu się wyróżnić, a nie przeszkadzając.

MINIMALNY KOLOR 
Uważaj, aby nie zaszaleć z kolorem. Każdy chce mieć przyciągający wzrok projekt, ale kolor jest komplementarny i powinien być używany oszczędnie. Czasami kontrast dwóch kolorów może być bardzo skuteczny, na przykład zwykła stara czerń i biel jest używana od wielu lat z wielkim sukcesem, podczas gdy zbyt wiele kolorów może spowodować odwrotny efekt i spowodować, że projekt stanie się zbyt zajęty, mniej znaczy więcej jest z pewnością drogą do zrobienia.

ZACHOWAJ PROSTOTĘ 
Utrzymuj swój projekt zwięźle i na temat, informacje, które wybierasz muszą być najważniejszymi nagłówkami Twojej wiadomości. Nie ma tu miejsca na drobne szczegóły. Jednym z najbardziej kultowych plakatów wyprodukowanych w 1914 roku na potrzeby działań wojennych był "Twój kraj cię potrzebuje" Lorda Kitchenera. Prosty i bardzo angażujący dzięki mocnej ilustracji, która wykorzystywała silny kontakt wzrokowy, aby przyciągnąć uwagę.

PŁYNNOŚĆ CZYTANIA

Upewnij się, że przepływ Twojego plakatu jest łatwy do śledzenia. Przez "przepływ" rozumiemy, że główny tekst nagłówka będzie czytany jako pierwszy, następnie wszystkie podnagłówki i wezwanie do działania, jeśli jest to konieczne. Twoi czytelnicy nie mają czasu na zgadywanie, które informacje są najważniejsze, a które drugorzędne, więc upewnij się, że istnieje wystarczająco duża różnica pomiędzy początkowym przekazem, a dalszymi szczegółami.

Ile czasu zajmuje przeczytanie plakatu?

Twoi czytelnicy mają tylko kilka sekund na przyswojenie informacji zawartych na plakacie, mogą obok niego przechodzić lub przejeżdżać samochodem - dlatego upewnij się, że dwukrotnie sprawdzisz, ile czasu zajmuje przeczytanie plakatu. Plakat na ruchliwej drodze głównej będzie musiał być tak zwięzły, aby można go było przeczytać w czasie krótszym niż 2 sekundy, jednak plakat na przystanku autobusowym lub w poczekalni szpitalnej może zawierać więcej szczegółów, ponieważ ludzie mają dużo czasu na swoich rękach i chętnie czytają różne rzeczy, aby przeżyć ten czas. Jeśli decydujesz się na plakat, który ma być widoczny, gdy ludzie są w ruchu, przetestuj jego czytelność na swoich kolegach lub znajomych, upewnij się, że otrzymają wiadomość w jak najkrótszym czasie. Jak oni spojrzeć z dala, a następnie spojrzeć na plakat na sekundę, a następnie spojrzeć z dala ponownie ... czy oni dostać początkową wiadomość? Wykonaj test ponownie, ale tym razem przez dwie sekundy... czy zrozumieli drugorzędną wiadomość? Następnie, w zależności od wyników, być może będziesz musiał dostosować swój projekt.

W jakiej rozdzielczości muszę przygotować plakat?

Bardzo ważne jest, aby używać obrazów i grafik w odpowiedniej rozdzielczości. Nie oczekuj, że mała ulotka w formacie A7, którą często zlecałeś do produkcji, będzie w rozmiarze A0 bez rozmycia. Istnieje jednak pewna rekompensata dla plakatów, które nie muszą być produkowane w rozdzielczości 300dpi, jak w przypadku broszur czy ulotek. Wynika to z odległości, z jakiej zazwyczaj czytamy plakat, podczas czytania większości rzeczy jesteśmy na wyciągnięcie ręki, więc minimalna jakość 300 dpi jest zalecana. Ale plakat stoi w odległości kilku stóp od Ciebie, więc możliwe jest zmniejszenie rozdzielczości do 150dpi przy projektowaniu plakatu A2 lub większego.

Jakich czcionek powinienem użyć do mojego projektu plakatu?

Aby zapewnić jak największy efekt, najlepiej użyć łatwych do odczytania czcionek. Nie jest dobrze używać skomplikowanych czcionek skryptowych dla każdego tekstu chwytającego za głowę, będzie on rzucał się w oczy i wiadomość zostanie utracona. Jego również nie jest dobrym pomysłem, aby mieszać style czcionek zbyt dużo, komplementarne style czcionek działają najlepiej, utrzymując czcionki w tej samej rodzinie czcionek działają dobrze, ale dziwne zupełnie inna czcionka pomaga rozbić go i tworzy wizualne zainteresowanie.

SIŁA NAGŁÓWKA
Chwyć uwagę za pomocą zapadającego w pamięć nagłówka, pomyśl o tym, jak osiągają to gazety tabloidowe. Bardzo duża czcionka zawierająca nie więcej niż 6 słów, następnie drugorzędna wiadomość, która prowadzi Cię dalej (tylko jeśli jesteś zainteresowany nagłówkiem oczywiście)

WEZWANIE DO DZIAŁANIA
Kiedy czytelnik zrozumie przekaz, co chcesz, aby zrobił dalej? Daj im tutaj kierunek, jak mają się z Tobą skontaktować lub jak mogą uzyskać dalsze informacje, aby, miejmy nadzieję, kupić Twoje produkty i usługi? Dodaj odpowiednie dane kontaktowe, czy chcesz, aby telefonicznie przeszli na Twoją stronę internetową lub skontaktowali się poprzez media społecznościowe? Ale bądź ostrożny i nie przesadzaj z tym.

Posiadanie zbyt wielu punktów kontaktowych bez wątpienia zagraca Twój projekt, ale może to zmylić wiadomość. Trzymaj go do jednego lub dwóch, trzy, jeśli musisz następnie 3, ale nie więcej.

KODY QR
Druk plakatów to dziedzina, w której kody QR mogą być naprawdę przydatne. Twoi czytelnicy mogą szybko zeskanować kod kreskowy za pomocą smartfona i być w stanie pogłębić swoje zainteresowanie później, bez konieczności nawiązywania kontaktu, ponieważ prawdopodobnie będą mijać plakat, nie mając czasu na zapisywanie informacji kontaktowych. Dzięki cyfrowemu drukowaniu plakatów można było "A-B" przetestować sukces plakatu przy użyciu różnych kodów QR. Zaprojektuj 2 plakaty może z nieco innymi nagłówkami lub wiadomości, a następnie użyć innego kodu QR dla obu, w ten sposób można śledzić sukces poprzez stronę docelową na swojej stronie internetowej, jeśli jedna wiadomość jest bardziej skuteczne niż inne, a następnie można dostosować projekt do dalszego sukcesu.