W marketingu im bardziej spersonalizowana kampania, tym lepiej. Przeciętny konsument chce czuć się związany ze swoimi ulubionymi markami i produktami. W rzeczywistości, według Uniwersytetu w Teksasie, konsumenci preferują spersonalizowane treści, ponieważ dają im poczucie kontroli, którego w przeciwnym razie by nie mieli. Ze względu na personalizację, kampanie direct mail nadal są udanymi opcjami marketingowymi, nie tylko maksymalizując wskaźniki odpowiedzi, ale udowadniając, jak ważni są klienci dla marek, przy których stoją.

Ale dlaczego marketing ukierunkowany jest niezbędny na początku? W jaki sposób zbiega się on z kampaniami direct mail? Jak ukierunkowane kampanie direct mail mogą zmaksymalizować wskaźniki odpowiedzi dla marketerów?

Dlaczego marketing ukierunkowany jest niezbędny na początku?

Według Forbes, "Firmy, które przyjmują marketing oparty na danych, mają większe szanse na uzyskanie przewagi nad konkurencją i zwiększenie rentowności. W rzeczywistości - są one sześć razy bardziej prawdopodobne, aby być rentowne rok po roku."

Ponadto, według Salesforce, 52% konsumentów (i 65% nabywców B2B) twierdzi, że prawdopodobnie zmieni markę, jeśli firma nie spersonalizuje komunikacji do nich.

Targetowanie jest niezbędne dla przyszłości marketingu. Liczby nie kłamią. Nie tylko firmy dostrzegają wartość, ale również konsumenci preferują marketing ukierunkowany. Ale jak ukierunkowany marketing zbiega się z kampaniami direct mail, i jak połączenie tych dwóch wpływa na wskaźniki odpowiedzi tych kampanii?

Jak działają ukierunkowane kampanie wysyłek bezpośrednich?

W kampaniach direct mail, druk zmiennych danych jest najważniejszy. Jednak dzięki odpowiednim danym i narzędziom można przenieść ten ukierunkowany format marketingowy na wyższy poziom. Według badania przeprowadzonego przez firmę Adobe, trzy najważniejsze sposoby, w jakie marketerzy zwiększają swoją wartość, to wykorzystanie danych z CRM, danych w czasie rzeczywistym pochodzących z analityki oraz integracja analityki między kanałami. Wykorzystując dane międzykanałowe w kampaniach direct mail, można stworzyć solidne profile konsumentów i odpowiednio zmaksymalizować wskaźniki odpowiedzi.

Podczas gdy wiele kampanii direct mail skupia się na kierowaniu ruchu na stronę internetową poprzez wykorzystanie danych takich jak nazwiska, e-maile i oferty, wykorzystanie bardziej skoncentrowanych elementów danych zwiększy prawdopodobieństwo, że ci konsumenci rzeczywiście posłuchają Twojego wezwania do działania i zakupią Twoje produkty ponownie w przyszłości.

Ponadto, te taktyki kompilacji danych pomogą Ci również odfiltrować klientów, którzy prawdopodobnie nie odpowiedzą na taktykę marketingową, co pozwoli Ci obniżyć koszty direct mail bez poświęcania jakości.

Maksymalizacja wskaźnika odpowiedzi na kampanię

Przeanalizujmy, w jaki sposób marketerzy są w stanie dotrzeć do potencjalnych odbiorców za pomocą profilowania demograficznego i odfiltrować osoby za pomocą danych CRM.

Według Gartnera, do 2021 roku CRM będzie największym obszarem wydatków w oprogramowaniu dla przedsiębiorstw. Zarządzanie relacjami z klientami (CRM) daje firmom zróżnicowane i kompleksowe spojrzenie na swoich obecnych i potencjalnych klientów. Zebrane dane obejmują nie tylko podstawowe dane demograficzne, ale także interakcje, jakie klienci mieli z Twoją firmą, produkty, którymi byli zainteresowani, oraz inne istotne informacje, które mogą pomóc w zawężeniu listy mailingowej.

W rzeczywistości, można nawet zdecydować się na ukierunkowanie na ich osobiste informacje z mediów społecznościowych, wraz z upodobaniami lub niechęciami, aby zrozumieć więcej o ich wzorcach zakupowych i zainteresowaniach. Wszystko to może znacznie zawęzić Twoją listę mailingową, ponieważ kierowanie do osób, które nie pasują do Twojego opisu jest prawie zawsze stratą czasu i zasobów.

Na przykład, jeśli wykorzystasz dane z CRM i odkryjesz, że jedna trzecia Twoich klientów zakupiła określony produkt w ciągu ostatnich dwóch miesięcy, możesz chcieć skierować do nich bezpośrednią wysyłkę. Jeśli jednak okaże się, że 17 z tych osób skarżyło się na produkt Twojemu zespołowi lub skarżyło się na otrzymywanie korespondencji w przeszłości, powinieneś wykluczyć je z kampanii direct mail, aby zmniejszyć szanse na ponowne złożenie skargi lub zdenerwowanie się na Twoją firmę.

Możesz również wykorzystać te punkty danych, wraz z danymi zebranymi z Twojej witryny i zakupów, do stworzenia profili demograficznych, które później można przekształcić w buyer personas. Z tego miejsca, można użyć tych person do kierowania konkretnych demografii, z określonymi zainteresowaniami lub zakupów, aby stworzyć znacznie bardziej ukierunkowane i skuteczne kampanie direct mail. Może to obejmować grupy wiekowe, lokalizacje, historię zakupów, poziom wykształcenia, zainteresowania i hobby oraz niezliczone inne metody targetowania.

Im bardziej dopracowana jest Twoja kampania direct mail, tym wyższy będzie współczynnik odpowiedzi i tym więcej pieniędzy zaoszczędzisz na klientach, którzy raczej nie odpowiedzą. W ten sposób możesz zmaksymalizować swój współczynnik odpowiedzi, pozyskać i utrzymać klientów oraz wykorzystać targetowanie w najlepszy możliwy sposób dla Ciebie i Twojego zespołu.

Interesuje Cię direct mail jako taktyka marketingowa? Skontaktuj się z nami już dziś w sprawie marketingu poligraficznego i tego, jak możesz go wykorzystać w swojej firmie!