Właściwie zaprojektowana broszura może być fantastycznym narzędziem sprzedaży dla Twojej firmy, przygotowującym nowych klientów, zanim jeszcze z nimi porozmawiasz, aby otworzyli swoje umysły i portfele na współpracę z Tobą. Jeśli jednak zrobisz to źle, może to być kosztowny drenaż napiętych zasobów.

Jeśli Twoja firma jest mała firma z ograniczonym budżetem na reklamę i marketing, wyzwania są zwielokrotnione. Nawet jeśli masz czas, aby oderwać się od swoich codziennych zajęć i przygotować broszurę, szanse na to, że masz dostęp do specjalistów od projektowania i pisania tekstów są ograniczone.

Na szczęście mamy 7 wskazówek, które pomogą Ci upewnić się, że czas poświęcony na stworzenie broszury nie będzie czasem straconym.

1. Zrozumieć swoją publiczność?

Przyjrzyj się swoim obecnym klientom i poszukaj rzeczy, które ich łączą. Skup się szczególnie na tych dwudziestu procentach klientów, którzy robią z Tobą najwięcej interesów, ponieważ chcesz przyciągnąć właśnie takie osoby. Czy Twoja baza klientów jest zróżnicowana pod względem płci? Jaki jest ich przedział wiekowy i średnia wieku? Czy są to klienci korporacyjni, małe firmy czy konsumenci? To są Twoje dane demograficzne.
Teraz pomyśl o rodzajach pytań, które zadają ci klienci. Jakie mają problemy, które Twój produkt lub usługa pomaga im rozwiązać i jak to robisz? Jeśli nie jesteś pewien, zapytaj swoich klientów lub sprzedawców o opinię. Jeśli Twoja broszura odpowie na te pytania, zacznie sprzedawać za Ciebie.

2. Czy rozumiesz cel swojej broszury?

Czy chcemy, aby generowała ona sprzedaż, czy też, aby wstępnie sprzedawać zainteresowanym prospektom i generować tropy, które sprzedawcy będą mogli przetworzyć? Sama broszura może wystarczyć do wygenerowania sprzedaży produktów o niskich cenach, ale potencjalni klienci mogą potrzebować bardziej osobistego kontaktu, zanim zdecydują się zapłacić za produkty o wysokich cenach. Może to zabrzmieć jak oczywistość, ale jeśli nie masz jasnego pomysłu na to, co chcesz, aby klienci zrobili po przeczytaniu broszury, trudno będzie Ci wymyślić skuteczne wezwanie do działania, które ich do tego skłoni.
Jeśli nasza broszura ma spełniać rolę zarówno przedsprzedażową, jak i posprzedażową w obsłudze klienta, należy ją starannie zaprojektować i sprawdzić pod dwoma kątami, aby upewnić się, że spełnia te potrzeby przed oddaniem do druku.

3. Zaangażuj innych ludzi

Nawet jeśli jesteś jednoosobowym zespołem odpowiedzialnym za każdy aspekt swojej działalności, nadal możesz zwrócić się o radę do obecnych klientów. Jeśli Twoja firma jest wystarczająco mała, poproś wszystkich o opinię i szanuj to, co mają do powiedzenia. Jeśli jest to większa firma, poproś kogoś z każdego działu, aby przejrzał projekt i powiedział Ci, czy jest coś, co by zmienił. Być może nie wprowadzisz każdej sugerowanej zmiany, ale przynajmniej nie pójdziesz do druku, a potem nie wpadniesz na genialny pomysł, gdy będzie już za późno.

4. Skorzystaj z usług copywriterskich i redakcyjnych, aby dopracować swoją pracę?

Kiedy przyjdzie czas na napisanie tekstu do broszury, pisz językiem i tonem odpowiednim dla odbiorców, do których jest adresowana. Chociaż dobry tekst jest najważniejszym aspektem skutecznej sprzedaży i komunikacji marketingowej, a Ty możesz nie myśleć, że jesteś świetnym copywriterem, powinieneś spróbować samemu, zanim wezwiesz eksperta. Nikt nie zna Twojej firmy lepiej niż Ty sam, a jeśli przeprowadziłeś badania, wiesz, co powinna zawierać broszura. Więc dostać podstawy w dół, w tym wezwanie do działania dla każdego zamierzonego wyniku chcesz od niego.
Kiedy już masz podstawy w dół w szorstki projekt, to jest czas, aby uzyskać ekspert zaangażowany. Zapłać dobrego copywritera, aby przejść nad pitch i przeformułować go bez zmiany wiadomości, a to będzie płacić dywidendy w lepszych wynikach. Nie zapomnij również o dokładnym zredagowaniu i sprawdzeniu broszury przed jej wydrukowaniem, ponieważ zależy Ci na profesjonalnym wizerunku. Sprawdzaj, sprawdzaj i jeszcze raz sprawdzaj, poproś też inne osoby, aby przeczytały broszurę, bo zdziwisz się, jakie błędy mogą umknąć po kilku edycjach. Nie bądź zaślepiony przez kopię podczas proof reading, jego niesamowite, co może być przeoczone, jeśli czytasz coś kilka razy. Bądź szczególnie czujny na sprawdzanie numerów telefonów i stron internetowych i adresów e-mail.

5. Zaplanuj efektywny projekt i układ strony?

Treść broszury może stanowić nawet 80% jej sukcesu, ale jeśli nie uda Ci się odpowiednio zaprojektować i ułożyć treści, potencjalni klienci mogą nigdy jej nie przeczytać, a co gorsza, mogą uznać ją za zagmatwaną i bezproduktywną. Jeśli nie jesteś ekspertem w projektowaniu, spróbuj użyć szablonu zaprojektowanego z myślą o Twojej branży, lub zapłać profesjonaliście za stworzenie układu dla Ciebie. Zawsze można go wykorzystać ponownie, aby rozłożyć koszty na dłuższy czas.
Jeśli chodzi o przygotowanie broszury w formacie, który może być wykorzystany przez drukarnię, należy poprosić drukarnię o szablon do pobrania, a jeśli planujemy zrobić to samodzielnie, należy upewnić się, że rozumiemy kwestie techniczne, takie jak formaty plików i rozmiary spadów.

6. Znaleźć wiarygodną drukarnię?

Jeśli jesteś nowy w przygotowywaniu materiałów do druku, powinieneś mieć możliwość zadawania pytań i nie być traktowany jak idiota. Wysokiej jakości drukarnia uzna, że jesteś nowy i pomoże Ci przez krzywą uczenia się, ponieważ wie, że możesz stać się klientem na całe życie i partnerem biznesowym.
Szukaj firmy, która oferuje, aby wziąć stres z całego procesu poprzez zarządzanie projektem dla Ciebie, który informuje Cię na każdym kroku drogi i który oferuje doskonałą ofertę. Musisz mieć pewność, że drukarnia dostarczy Ci broszurę zgodnie z najwyższymi standardami, na czas i bez nieoczekiwanych dodatkowych kosztów.

7. Śledź swój zwrot z inwestycji

Musisz wiedzieć, czy to, co robisz, działa, więc kiedy przyjdzie czas na dodruk, będziesz wiedział, co zmienić, a co zachować. Używaj kodów śledzenia na wszystkich swoich materiałach drukowanych i poproś o nie w komunikacji z klientami. Prowadzić dokumentację, dzięki czemu można obliczyć zwrot z inwestycji z broszury i innych materiałów drukowanych.