Jest to stary jak świat problem dla biznesu: trzeba reklamować, aby przynieść w nowym zwyczaju, ale trzeba płacić klientów, aby zapłacić za reklamę.
Prośba przyjaciół i rodziny o skierowania zabierze Cię tylko tak daleko, a zorganizowane imprezy sieciowe są albo pełne nowych właścicieli firm, takich jak ty, szukając klientów, a nie usług, lub stare ręce próbują sprzedać nowicjuszy coś.

Tak więc, po prostu jak poruszać się po polu minowym reklamy i uniknąć marnowania cennego budżetu marketingowego na zbyt drogie sztuczki, które nie przynoszą w biznesie?

Oto nasz poręczny plan:

Ucz się od swoich konkurentów

Spójrz na długo działających reklam w swojej branży z konkurencji i rozważyć zastosowanie tego, czego się nauczyć do własnej reklamy. Czy używają mediów społecznościowych nad radiem lub telewizją? Door drop nad spersonalizowanych kampanii pocztowych? Czy jesteś w branży usługowej, gdzie użytkownicy szukają cię, kiedy cię potrzebują (np. hydraulik, elektryk itp.) lub taki, gdzie trzeba aktywnie przechwytywać je (myśleć fast food dostawy), aby skusić ich do zakupu impulsowego? Dostosuj swoją reklamę i ostrość mediów odpowiednio.

Kanały online

Jako absolutne minimum, trzeba mieć stronę internetową, która będzie działać jako centrum swojej obecności w Internecie. To może być witryna na zamówienie, lub blog WordPress, tak długo, jak zastosować profesjonalny szablon, aby stworzyć unikalną markę. Szprychy od tego węzła są twoje profile w mediach społecznościowych, takie jak strony na Facebooku, konta na Twitterze i innych platformach, z których wszystkie powinny wskazywać z powrotem do witryny, oferując jednocześnie bezpośrednią komunikację z punktu dostępu. Oznacza to, że należy monitorować swoje konta i szybko odpowiadać na komentarze i zapytania.

Zbuduj również sieć linków zwrotnych do swojej witryny, korzystając z katalogów online, aby osoby, które szukają Cię poza głównymi wyszukiwarkami, mogły Cię znaleźć, a wyszukiwarki mogły zobaczyć, że Twoja witryna nie jest samotną wyspą. Klienci skierowania są bardzo potężnym narzędziem marketingowym, mogą one być wykorzystywane jako referencje dodane do witryny lub poprzez kanały mediów społecznościowych: Facebook i Twitter są genialne dla tego, nie ma lepszej reklamy niż jeden przyjaciel polecając innym, jak dobry serwis był lub produkt jest.

Media offline

Jeśli dopiero zaczynasz, wiele mediów offline, takich jak telewizja, radio, gazety i czasopisma reklamy, może być cenowo poza budżetem. Na szczęście, media drukowane, w formie bezpośredniej poczty, jest nie tylko najtańsze, ale także najbardziej skuteczne offline medium dla reklamy.

Marketing bezpośredni

Marketing bezpośredni obejmuje wszelkie działania, w których fizyczne materiały promocyjne są dostarczane bezpośrednio do konsumenta, wycinając agencji reklamowych. Oznacza to ulotki, foldery, magazyny wewnętrzne i katalogi. Niezależnie od tego, czy są one dostarczane za pośrednictwem firm ulotkarskich jako ulotki do drzwi lub kocyki trafiające do każdego gospodarstwa domowego w obszarze docelowym, czy też za pośrednictwem poczty do wybranych adresatów, poczta bezpośrednia jest bardzo skuteczna w przechwytywaniu odbiorców i docieraniu z przekazem do nich.

Piękno marketingu direct mail polega na tym, że można uruchomić kampanie na małą skalę, przetestować wyniki, poprawić reklamę i spróbować ponownie, zapewniając, że kiedy rozwinie się na większą skalę, masz najbardziej skuteczną reklamę możliwą do pracy dla Ciebie. Teraz to jest sprytne wykorzystanie ograniczonego budżetu, aby uzyskać maksymalny ROI.

Śledź, testuj, poprawiaj

Niezależnie od tego, co robisz, dowiedzieć się, jak śledzić swoją skuteczność reklamy za pomocą kodów promocyjnych, unikalnych adresów URL i innych sztuczek branży marketingowej. To proste, jeśli nie wiesz, skąd pochodzą Twoje przewody, nie wiesz, co działa, a co nie, i nie można wyciąć bezproduktywne reklamy przekierować fundusze do lepszych kanałów.

Split test dwóch reklam, a ten, który wykonuje najlepiej staje się Twoja kontrola. Zmień jedną rzecz na raz i porównać wyniki nowej reklamy do kontroli. Jeśli nie robi tak dobrze, zmienić coś innego, jeśli to robi, to jest twój nowy kontroli.