Content marketing to po prostu tworzenie informacji związanych z Twoją marką i produktami, które następnie umieszczasz na swojej stronie internetowej. To może być cokolwiek, tak długo, jak jest to interesujące dla czytelnika i związane z Twoją branżą, nie poruszaj nieistotnych tematów, takich jak piłka nożna czy pogoda, zachowaj to dla swoich osobistych kanałów mediów społecznościowych.

Może to być prosta, informacyjna i pomocna strona produktu. Pisanie dobrych treści, zwłaszcza poprzez regularne wpisy na blogu, jest doskonałym sposobem na pozyskanie ruchu skierowanego na Twoją stronę z wyszukiwarek, do których chcą linkować inne strony.

Oto kilka powodów, dla których warto to robić:

Gdy Twoja treść została umieszczona na Twojej stronie i widziana przez wyszukiwarki, wtedy Twoja strona uzyska to, co nazywa się autorytetem na tej treści, a każdy, kto ją skopiuje, zostanie za nią ukarany. To daje Ci unikalny punkt sprzedaży, który odróżnia Cię od innych stron w sieci. Świetna treść jest podstawą optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO), Google zauważy, że piszesz informacje o swojej branży i usługach, a nie tylko gadki o sprzedaży.

Może to zapewnić Ci stały strumień ruchu na Twojej stronie, który jest zainteresowany zarówno Twoimi produktami, jak i działalnością. Bądź tak pomocny jak to tylko możliwe, nie musisz zdradzać tajemnic handlowych, ale jeśli Twoja treść może odpowiedzieć na pytania potencjalnych klientów, to podziękują Ci za to i nie tylko skierują Twoją stronę do innych, ale także kupią od Ciebie.

Co sprawia, że wielkie treści online?

Wszystkie kawałki treści, które stworzyłeś powinny zrobić, jeśli nie wszystkie, ale jedną z tych rzeczy:
Sprawić, by ludzie chcieli je czytać i przekazywać dalej - czy to poprzez dzielenie się nimi, czy linkowanie do nich. Echo Twojej marki i wzmocnienie jej poprzez wspieranie tego, co reprezentuje Twoja firma. Pomoże to również pozycjonować Cię jako eksperta w danej dziedzinie biznesu. Pomóż sprzedawać swoje produkty - najważniejsze jest to, że powinny one przemawiać do Twoich klientów docelowych. Musisz usunąć wszelkie bariery, które utrudniają odbiorcom dostęp do informacji, takie jak konieczność pobrania informacji przed uzyskaniem do nich dostępu, weryfikacja tożsamości poprzez e-mail lub wypełnienie zbyt wielu formularzy, zanim będą mogli przeczytać Twój blog. Wszystkie te rzeczy są irytujące dla widza i mogą odłożyć je od postępowania, zanim jeszcze obejrzą swoją stronę.

Jaką treść już posiadasz?

Firmy mają tendencję do posiadania większej ilości treści niż sobie to uświadamiają. Więc przed zrobieniem czegokolwiek trzeba pracować, co treść może już mieć do ręki. Spróbuj zapytać kilka kluczowych osób w swojej firmie, takich jak zespół obsługi klienta, kupujących, marketingu i projektantów stron internetowych. To pomoże Ci ustalić, jakie treści powinieneś wykorzystać, usunąć i stworzyć.
Zapytaj ich: Co mamy, co jest interesujące dla naszych klientów? Jakie treści poza informacjami o sprzedaży byłyby interesujące dla klientów? Czy istnieją wartościowe wiadomości, fakty, a nawet zabawne historie związane z naszymi produktami lub pracownikami? Jakie jest 10 najważniejszych pytań zadawanych przez klientów, czy możemy na nie odpowiedzieć na stronie? aby ułatwić im dotarcie do odpowiedzi.

Jeden pomysł - wiele treści

Kiedy masz już odpowiedzi, musisz je uporządkować. Prawdopodobnie nie otrzymasz dużej ilości historii z burzy mózgów, ponieważ ludzie mają tendencję do upraszczania rzeczy. Ale każda historia może stworzyć więcej niż jeden element treści; nie myśl, że jeden pomysł równa się jeden element treści.

Punktem wyjścia i rdzeniem Twojej strategii treści powinna być strona Twojego firmowego bloga, ponieważ będzie to najbardziej uniwersalna platforma dla treści. Ponieważ Twój blog jest całkowicie Twój, możesz go w pełni wykorzystać, używając zdjęć, filmów, a nawet dźwięku, nie zapomnij tylko dodać wszystkich ważnych interesujących treści.

Więc teraz masz listę pomysłów na historię i listę, gdzie umieścić treść, pamiętaj, aby dodać przyciski udostępniania społecznościowego, aby ułatwić czytelnikom odnieść się do Ciebie. Pamiętaj, aby spojrzeć wstecz po kilku miesiącach, aby zobaczyć, co działa, a co nie, zobacz, ile wizyt miałeś do niektórych wpisów na blogu, sprawdź, ile razy to było "lubiany", "re-tweeted" lub udostępniane, to pomoże Ci określić, jakie treści są interesujące dla swoich widzów i mam nadzieję, że można stworzyć trochę więcej!