Dobrze wykorzystane, tanie pocztówki biznesowe mogą być skuteczną metodą direct mail, która skłoni klientów do kontaktu z Tobą. Aby jednak uzyskać jak najwięcej korzyści z pocztówek marketingowych, musisz dobrze je zaprojektować, mieć skuteczne wezwanie do działania i sposób na zmierzenie zwrotu z inwestycji.

Powinieneś również korzystać z usług wysokiej jakości dostawcy usług drukarskich, używać aktualnej, wysokiej jakości listy mailingowej oraz planować i zarządzać swoją kampanią.

Projekt pocztówki biznesowej

Udany marketing pocztówkowy zaczyna się od dobrego projektu, a dobry projekt zaczyna się od jasnego pomysłu na to, co chcesz osiągnąć w swojej kampanii pocztowej. Czy chcesz napędzać sprzedaż bezpośrednią, generować tropy dla swoich sprzedawców, promować swoją markę online, czy może coś innego?

Kiedy już wiesz, co chcesz osiągnąć, pamiętaj o poniższych wskazówkach, aby zaprojektować przyciągającą wzrok pocztówkę, która wesprze Twój cel:

  • Pełnokolorowe pocztówki są bardziej trwałe, co zwiększa współczynnik odpowiedzi.
  • Proste projekty często mają większy wpływ, ponieważ są łatwiejsze do odczytania z odległości.
  • Staraj się nie sprzedawać za dużo, pamiętaj, że pocztówka jest próbką Twojej firmy lub organizacji, to nie broszura, więc nie próbuj upychać wszystkiego na raz, jeśli chodzi o pocztówki - wtedy mniej znaczy zdecydowanie więcej.
  • Użyj czcionki o rozmiarze powyżej 11 punktów i ogranicz tekst do minimum, aby uniknąć zatłoczenia, chcesz, aby Twoje karty miały wpływ, czcionki mniejsze niż 11 punktów zazwyczaj wskazują, że próbujesz wyświetlić zbyt dużo tekstu i nie możesz zmieścić go w całości.
  • Użyj ofert i kodów kuponów, aby dodać postrzeganą wartość.

Efektywne wezwanie do działania

To, że wiesz, co chcesz, aby Twoi klienci zrobili po przeczytaniu Twojej pocztówki, nie oznacza, że oni to zrobią, chyba że im o tym powiesz. Umieść jedno, bezpośrednie i natychmiastowe wezwanie do działania, takie jak "Zadzwoń teraz" lub "Zapisz się już dziś" w centralnym punkcie projektu.

Pomiar ROI

Jeśli nie śledzisz wyników swojej kampanii marketingowej, nie będziesz miał pojęcia, co działa, a co jest stratą cennych zasobów. Wiedza na temat skuteczności każdej kampanii jest niezbędna do planowania przyszłych kampanii.

  • Użyj oferty lub kodu kuponu do śledzenia wyników, z innym kodem na każdej kampanii lub kanale (pocztówki, ulotki, broszury itp.)
  • Kieruj klientów na spersonalizowaną stronę docelową, abyś mógł dopasować ich doświadczenia do materiałów, które ich do Ciebie sprowadziły i jednocześnie śledzić skąd przyszli.
  • Oblicz zwrot z inwestycji przy użyciu metryk, które mają dla Ciebie sens.

Druk pocztówek

Pocztówki do marketingu bezpośredniego mają zazwyczaj format A6, czyli 105x148mm, są drukowane dwustronnie w pełnym kolorze (dla uzyskania maksymalnego efektu. Poszukaj drukarni, która oferuje kartki o minimalnej gramaturze 250gsm, ale 350gsm jest lepszą opcją. Wykończenie na wysoki połysk może dodać profesjonalnego akcentu do każdego projektu, podczas gdy wykończenie jedwabne może dać odrobinę wyrafinowania.
Powinieneś mieć możliwość pobrania plików szablonów ze strony internetowej swojej drukarni, aby ułatwić dostarczenie projektu w odpowiednim formacie. Rozejrzyj się za firmą drukującą pocztówki z przyjaznym personelem obsługi klienta, który w razie potrzeby pomoże Ci przejść przez każdy etap procesu.

Marketing pocztówkowy

Marketing pocztówkowy jest szczególnie skuteczny na obu końcach spektrum wiekowego, z dobrą reakcją młodszych i starszych odbiorców. Jeśli projektujesz z myślą o swoich odbiorcach, pocztówki są sposobem na utrzymanie marki i przekazu w pamięci klienta, ponieważ można je łatwo przypiąć do tablicy ogłoszeń lub przyczepić na lodówce za pomocą magnesu.
Wyślij pocztówkę biznesową z cennymi informacjami do obecnych klientów, a pojedyncza kartka może spowodować ponowną sprzedaż przez kolejne miesiące.
Co odróżnia udaną kampanię pocztówkową od tej, która się nie powiedzie? Targetowanie i wyczucie czasu. Skieruj kampanię na wysokiej jakości listę, niezależnie od tego, czy jest to Twoja własna lista klientów, starannie przefiltrowana, czy lista do marketingu bezpośredniego od brokera, upewnij się, że lista jest aktualna i przefiltrowana w celu usunięcia duplikatów i mało wartościowych celów.

Zarządzanie kampanią direct mail

Zaplanuj kampanię tak, aby dotarła w najbardziej responsywny dla Twojej branży dzień tygodnia. Jeśli kierujesz kampanię do małych firm, unikaj końca miesiąca, ponieważ większość właścicieli firm czeka na płatności od swoich klientów. Jeśli celujesz w sektor detaliczny, to celuj w około 23 dnia każdego miesiąca, czyli wtedy, kiedy większość ludzi dostaje wypłatę. Jeśli dostaniesz ten czas w prawo, wtedy zwiększysz odpowiedź, dostać go źle i ryzykujesz promocję jest odłożyć na inny czas, który ma ryzyko utraty, lub gorzej to jest wyrzucony prosto do kosza na śmieci!
Upewnij się, że masz personel do obsługi zwiększonej ilości zapytań. Jeśli Twoje zasoby kadrowe są ograniczone, spróbuj rozłożyć dostawę na kilka tygodni, zamiast ryzykować utratę sprzedaży lub leadów, ponieważ nie możesz odebrać telefonów wystarczająco szybko.