Co by było, gdybyś mógł natychmiast zobaczyć, jak Twoja firma postępuje w kierunku swoich celów wydajnościowych i skuteczności strategii marketingowej? To właśnie umożliwiają marketingowe karty wyników i pulpity kampanii marketingowych. Oto Twój przewodnik po tym, jak oba narzędzia śledzą wydajność kampanii w czasie.

Co to jest marketingowa karta wyników?

Marketingowa karta wyników to narzędzie pomiarowe, które pomaga firmom upewnić się, że ich procesy biznesowe są zgodne z ich strategią biznesową. Pozwala ona zespołowi na śledzenie postępów w realizacji celów firmy, dzięki czemu może on w razie potrzeby wprowadzić poprawki do swoich działań marketingowych. Karty wyników kładą nacisk na pewne okresy czasu, czy to tygodniowe, dwutygodniowe, miesięczne czy kwartalne.

RELATED POST: Używanie celów SMART w swoim planie marketingowym na 2020 r.

Wartość marketingowej karty wyników

Wykorzystanie marketingowej karty wyników oferuje kilka korzyści dla firm, które dążą do spełnienia swoich celów marketingowych. Korzyści te obejmują:

  • Zapewnienie, że wszyscy w twoim zespole są na tej samej stronie, jeśli chodzi o cele marketingowe firmy.
  • Karty wyników są łatwo dostępne i powinny być przeglądane co najmniej raz w tygodniu.
  • Pozwala na lepsze planowanie strategiczne.
  • Ze względu na większą widoczność, lepsza komunikacja jest w stanie odbywać się w zespole.
  • Zadania i projekty zespołu są lepiej dopasowane do celów strategicznych firmy.
  • Przełożeni będą mogli podejmować bardziej świadome decyzje zarządcze.
  • Łatwe do przeglądania raporty dotyczące wydajności.

Jakie są elementy marketingowej karty wyników?

Twoja karta wyników powinna być prosta w utrzymaniu i łatwa do zrozumienia na pierwszy rzut oka. Uważaj, aby nie zapchać swojej karty wyników zbyt wieloma elementami. Zmniejszy to jej użyteczność i efektywność. Oto główne elementy marketingowej karty wyników:

  • Kluczowe wskaźniki efektywności (KPI) - Wymierne miary, które pokazują postępy w realizacji kluczowych celów biznesowych.
  • Cel dla każdego KPI - Wynik, do którego dąży Twój zespół.
  • Wskaźniki wiodące - Dają one firmom możliwość przewidywania efektów strategii marketingowych i wprowadzania zmian, jeśli są potrzebne, przed wdrożeniem strategii.
  • Wydajność kampanii marketingowej.

Są to podstawowe elementy każdej karty wyników. Firmy mogą również zdecydować się na włączenie takich danych jak procent osiągnięty w kierunku każdego celu, notatki na temat strategii, które odniosły sukces oraz notatki na temat strategii, które wymagają rewizji.

Co to jest tablica marketingowa?

Pulpit nawigacyjny kampanii marketingowej to narzędzie, które wizualnie wyświetla analitykę marketingową, KPI i metryki. Ich celem jest umożliwienie zespołom monitorowania wydajności marketingu w czasie rzeczywistym.

Wartość deski rozdzielczej marketingu

Korzystanie z pulpitu marketingowego oferuje wiele korzyści dla firm i zespołów, jeśli chodzi o skuteczne realizowanie strategii marketingowych. Korzyści z pulpitów marketingowych obejmują:

  • Możliwość dostosowania dashboardu do potrzeb firmy poprzez wybór metryk, które są najbardziej przydatne dla strategii marketingowej.
  • Łatwe śledzenie wydajności planów marketingowych w czasie rzeczywistym.
  • Są one pomocne w utrzymaniu zespołu na tej samej stronie i wyrównane z celami firmy. Pozwalają każdemu z dostępem do zobaczyć strategie, które działają i strategie, które nie są.
  • Pozwala kierownictwu na podejmowanie bardziej świadomych decyzji, jeśli chodzi o strategie i taktyki w szczypcie dzięki danym w czasie rzeczywistym.
  • Zmniejsza koszty strategii marketingowych, pozwalając na dostosowanie strategii w czasie rzeczywistym i rozwiązywanie problemów w trakcie ich trwania, a nie po fakcie z powodu opóźnionych raportów.
related post: dlaczego kampanie email drip są kluczowe dla twojego sukcesu

Różnica w marketingowych kartach wyników i marketingowych dashboardach

Główna różnica pomiędzy kartami wyników a dashboardami polega na tym, że karty wyników są nastawione na śledzenie postępów firmy w realizacji jej celów. Z drugiej strony, dashboardy zapewniają widok z góry na dane i są idealne do podejmowania codziennych decyzji operacyjnych.

Dobra wiadomość jest taka, że nie musisz wybierać jednego lub drugiego dla swoich działań marketingowych. Twoja firma może odnieść duże korzyści z używania każdego z nich w odpowiednim czasie, aby uzyskać krystalicznie czysty obraz zarówno zdrowia, jak i postępów firmy.

Pozwól liderom marketingu kierować kampanią

Rozumiemy to! Marketing zajmuje dużo czasu i energii, którą można by lepiej spożytkować na prowadzenie innych aspektów działalności firmy. Ironmark pomaga wykorzystać strategię marketingową do generowania większej ilości leadów i tworzenia większej sprzedaży! Skontaktuj się z nami już dziś, aby uzyskać więcej informacji!