Co by było, gdybyś mógł natychmiast zobaczyć, jak Twoja firma postępuje w kierunku swoich celów wydajnościowych i skuteczności strategii marketingowej? To właśnie umożliwiają marketingowe karty wyników i pulpity kampanii marketingowych. Oto Twój przewodnik po tym, jak oba narzędzia śledzą wydajność kampanii w czasie.
Marketingowa karta wyników to narzędzie pomiarowe, które pomaga firmom upewnić się, że ich procesy biznesowe są zgodne z ich strategią biznesową. Pozwala ona zespołowi na śledzenie postępów w realizacji celów firmy, dzięki czemu może on w razie potrzeby wprowadzić poprawki do swoich działań marketingowych. Karty wyników kładą nacisk na pewne okresy czasu, czy to tygodniowe, dwutygodniowe, miesięczne czy kwartalne.
Wykorzystanie marketingowej karty wyników oferuje kilka korzyści dla firm, które dążą do spełnienia swoich celów marketingowych. Korzyści te obejmują:
Twoja karta wyników powinna być prosta w utrzymaniu i łatwa do zrozumienia na pierwszy rzut oka. Uważaj, aby nie zapchać swojej karty wyników zbyt wieloma elementami. Zmniejszy to jej użyteczność i efektywność. Oto główne elementy marketingowej karty wyników:
Są to podstawowe elementy każdej karty wyników. Firmy mogą również zdecydować się na włączenie takich danych jak procent osiągnięty w kierunku każdego celu, notatki na temat strategii, które odniosły sukces oraz notatki na temat strategii, które wymagają rewizji.
Pulpit nawigacyjny kampanii marketingowej to narzędzie, które wizualnie wyświetla analitykę marketingową, KPI i metryki. Ich celem jest umożliwienie zespołom monitorowania wydajności marketingu w czasie rzeczywistym.
Korzystanie z pulpitu marketingowego oferuje wiele korzyści dla firm i zespołów, jeśli chodzi o skuteczne realizowanie strategii marketingowych. Korzyści z pulpitów marketingowych obejmują:
Główna różnica pomiędzy kartami wyników a dashboardami polega na tym, że karty wyników są nastawione na śledzenie postępów firmy w realizacji jej celów. Z drugiej strony, dashboardy zapewniają widok z góry na dane i są idealne do podejmowania codziennych decyzji operacyjnych.
Dobra wiadomość jest taka, że nie musisz wybierać jednego lub drugiego dla swoich działań marketingowych. Twoja firma może odnieść duże korzyści z używania każdego z nich w odpowiednim czasie, aby uzyskać krystalicznie czysty obraz zarówno zdrowia, jak i postępów firmy.
Rozumiemy to! Marketing zajmuje dużo czasu i energii, którą można by lepiej spożytkować na prowadzenie innych aspektów działalności firmy. Ironmark pomaga wykorzystać strategię marketingową do generowania większej ilości leadów i tworzenia większej sprzedaży! Skontaktuj się z nami już dziś, aby uzyskać więcej informacji!