Zmiana marki Twojej firmy nigdy nie będzie łatwa, oto kilka rzeczy do rozważenia.

Musisz odpowiedzieć sobie na kilka pytań. Co odróżnia Cię od wszystkich konkurentów, z czym chcesz być kojarzony, jakie wartości wyznajesz, czy masz wizję? Jaka jest osobowość Twojej marki, - co to jest Big Idea!

Kiedy już odpowiesz na powyższe pytania, wtedy możesz zacząć odmładzać swoją markę.

W tym momencie możesz rozważyć rozmowę z projektantem graficznym. Jeśli chcesz naprawdę zrobić najlepszą możliwą pracę, wtedy będziesz potrzebował porady eksperta. Zmiana wizerunku firmy nie jest czymś, co chcesz robić regularnie, to tylko osłabia postrzeganie, że klienci mają o tobie. Nowa marka jest zwykle postrzegana podświadomie z pewną ostrożnością; budowanie zaufania wymaga czasu, a silne uznanie marki pochodzi z długowieczności.

Po zdefiniowaniu "etosu" Twojej firmy, dobry grafik z doświadczeniem marketingowym powinien być w stanie doradzić Ci w sprawie mniej namacalnych elementów, takich jak "odczucie" lub "ton" marki, która zazwyczaj przyjmuje swoją formę z kolorów, krojów pisma i może każdy strapline.

Jego mądry, aby uzyskać opinię dwóch lub trzech projektantów, trzeba zobaczyć, kto czuje się najlepiej pracować z i to daje inną perspektywę na swoje myśli. Musisz dostać to prawo, więc nie spiesz się rzeczy. Im więcej informacji można dać im większe szanse, że są w stanie znaleźć Ci rozwiązanie.

Więc być przygotowany, upewnij się, że dajesz projektantowi informacje na:

  • Twoje produkty
  • Twoich klientów, istniejących i potencjalnych / idealnych klientów lub rynku docelowego
  • Tło Twojej działalności, jak zacząłeś.
  • Jak dobrze Twoja firma radzi sobie na obecnym rynku?
  • Gdzie widzisz siebie za 5 lat, czy planujesz pozostać małą firmą, czy planujesz rozwój, może w kierunku firmy krajowej, a nawet globalnej? Ważne jest, aby planować na przyszłość, Twoja marka może to odzwierciedlać.
  • Kim są Twoi konkurenci?
  • Twoje powody, dla których chcesz zmienić istniejącą markę?
  • Twoje upodobania, wyrwij z czasopism kolory, loga, kroje pisma, które Ci się podobają, nawet jeśli nie mają żadnego związku z Twoją firmą.
  • Co chcesz osiągnąć dzięki rebrandingowi?
  • Miej na uwadze budżet przeznaczony na rebranding. (oczywiście nie ujawniaj tego, dopóki projektanci nie złożą oferty).

Poproś projektantów, aby pokazali Ci swoje poprzednie prace, to wszystko, co naprawdę masz iść dalej - ich portfolio powinno pokazać, jak wiarygodne są. Sprawdź, czy kiedykolwiek pracowali nad podobnym brandingiem do Twojej firmy, może w tej samej lub podobnej branży co Ty?

Im bardziej ustrukturyzowany brief projektowy, tym większa szansa, że projektant będzie w stanie dać Ci dokładną wycenę. Powinieneś oczekiwać szczegółowej propozycji z powrotem od projektanta, oczywiście w tym koszty początkowe, dzienna stawka, stawka godzinowa - lub stawka pracy. Stawka pracy jest zwykle nieco nadmuchane, jak jego nie jest możliwe, aby w pełni cytat dla projektu, takiego jak to, dopóki nie są zanurzone w nim, więc projektant będzie starał się pokryć się dla niektórych nieoczekiwanych "poprawek autorów", który jest, gdy jako klient zmienia oryginalny brief projekt podczas procesu projektowania. Ale to jest bardzo ważne, aby wiedzieć, co dostajesz przed zleceniem projektanta.

Na przykład, zwykle projekt logo jest początkowo prezentowany jako do 6 różnych wersji, to będzie etap 1, etap 2 to może 6 kolejnych opracowań opartych na początkowych projektach po konsultacji z Tobą. Wreszcie etap 3 to zwykle finalizacja 6 kolejnych logo, aż do osiągnięcia pożądanego rezultatu. Standardową praktyką dla projektantów jest wycena tych trzech etapów w ramach ich wstępnej wyceny. Dodatkowa praca poza tymi trzema etapami jest zazwyczaj dodatkowo płatna lub nawet ponownie wyceniana po wykonaniu wstępnej pracy.

Dużym czynnikiem przy wyborze projektanta jest Twoje przeczucie, czy możesz z nimi pracować, jak elastyczne sądzisz, że mogą, jeśli rzeczy muszą być zmienione, czy są wystarczająco profesjonalne, aby trzymać się harmonogramu w uzgodnionych ramach czasowych?, jego ok posiadanie niesamowicie kreatywnej firmy projektowej na pokładzie, ale nie jest dobre dla Ciebie, jeśli biorą 6 miesięcy, aby zakończyć zadanie. Lepiej pracować z ludźmi, których lubisz i czujesz, że możesz im zaufać, niż przekazywać projekt ludziom opartym wyłącznie na ich reputacji lub niższych opłatach.

Jego ważne jest, aby nie tłumić proces projektowania chociaż, masz dostarczone wszystkie powyższe informacje, które związane z projektantem, a następnie pozwól im wykonywać swoją pracę. Zbyt wiele razy widziałem klientów dając projektantowi brief, a następnie biorąc z powrotem lejce i rozpocząć projektowanie go samodzielnie. To jest w porządku, jeśli są zorientowani w projektowaniu graficznym i brandingu w tym przypadku trzeba "artworker", a nie twórczy projektant. Szukasz projektanta z jakiegoś powodu - chcesz, aby zaprojektował Ci markę, więc musisz dać im przestrzeń do bycia kreatywnym i "DESIGN".