Ozimska 4/7, 45-057 Opole, Polska
514 362 606
biuro@estilab.pl

Jak przygotować projekt etykiety?

Created with Sketch.

Jak przygotować projekt etykiety?

Często możemy spotkać się z opinią, że projekt etykiety nie wymaga specjalnych umiejętności graficznych. Niektórym wydaje się, że to dziecinnie proste, bo wystarczy dobrać kilka kolorów, dodać nazwę produktu oraz podstawowe informacje na jego temat i już można zlecić druk etykiet. W wielu przypadkach takie podejście kończy się powstaniem etykiety-koszmarka, której daleko do etykiet projektowanych przez profesjonalistów. Zobaczmy zatem jak przygotować projekt etykiety.

Projekt etykiet – od czego zacząć?

Pierwszą sprawą, od której należy zacząć projektowanie etykiety, jest zebranie podstawowych informacji na temat produktu, marki oraz grupy docelowej. Te wszystkie elementy wpływają bowiem na wybór kolorów, które muszą być zgodne z kolorami marki i dopasowane do grupy docelowej, do której kierowany jest produkt. Inaczej wygląda projekt etykiet dla marki własnej dyskontu, a inaczej dla produktu klasy premium. Dobór kolorów, fontów, dodatków itp. itd. ma zatem kluczowe znaczenie, bo etykieta może mieć bezpośredni wpływ na decyzje zakupowe klienta.

Etykiety – co powinny zawierać?

Drugą kwestią, którą należy wziąć pod uwagę rozpoczynając projektowanie etykiet, jest ich zawartość. W niektórych sytuacjach, zwłaszcza gdy projekt dotyczy etykiet dla branży spożywczej, są ściśle określone wytyczne, co musi znaleźć się na etykiecie. Nie wystarczy na niej umieścić jedynie nazwy produktu, ale muszą się również pojawić m.in. dokładne dane na temat składu, wartości odżywczych, sposobie przechowywania czy terminie ważności. Są również wymagania dodatkowe związane ze specyfiką danego produktu. Dla przykładu etykiety na wódkę czy wino muszą zawierać informacje na temat procentowej zawartości alkoholu.

Jak widać informacji, które należy umieścić na etykiecie, jest bardzo wiele. Przed przystąpieniem do projektowania etykiety należy zebrać je wszystkie, bo ich rozmieszczenie może być niełatwe. Trzeba zadbać o to, by ich obecność nie zaburzyła koncepcji graficznej projektu etykiety. Jednym słowem należy zrobić wszystko, by osiągnąć kompromis: umieścić na etykiecie wszystko, co trzeba, a jednocześnie stworzyć projekt etykiety, która wpisuje się w strategię marketingową produktu i pasuje do stylu marki.

Projektowanie etykiet – kwestie techniczne

Na koniec chcemy dodać kilka słów na tematy techniczne. To ważny element projektowania etykiet, bo tylko wtedy, gdy projekt etykiety zostanie przygotowany w odpowiednim narzędziu, będziemy mieć pewność, że druk etykiety będzie odzwierciedlał zamysł projektanta. Kluczowa jest rozdzielczość pliku, zamiana fontów na krzywe oraz ustawienie kolorystyki etykiety w przestrzeni barw CMYK. W naszej drukarni etykiet Estilab znajdziesz wszystkie szczegółowe wytyczne dotyczące przygotowania projektu. Oferujemy również usługi projektowania etykiet, które wykonują osoby mające dużą wiedzę i doświadczenie w tym zakresie.