Jeśli chodzi o optymalizację wyszukiwarek (SEO), jedyną stałą jest zmiana. Właśnie wtedy, gdy myślisz, że rozgryzłeś algorytmy Google, firma robi about-face i zmienia grę - ponownie.

Google po raz pierwszy odwrócił grę na głowie z ich 2013 Hummingbird aktualizacji, która pozwoliła algorytmom wyszukiwania rozpoznać frazy, a nie pojedyncze słowa kluczowe. Następnie odwrócili to ponownie w 2015 roku z ich RankBrain aktualizacji, która podjęła uczenie maszynowe na nowy poziom z algorytmów, które mogą zrozumieć kontekst wyszukiwań, a zatem dostarczyć znacznie bardziej odpowiednie treści do użytkownika.

Jedynym sposobem, aby nadążyć, jest wykonanie pracy domowej.

RELATED: JAK SPRAWIĆ, BY TWOJA STRONA BYŁA WYSZUKIWANA

Wejdź w klastry tematyczne

W tym miejscu klastry tematyczne stały się niezwykle ważne. Zaprojektowane w odpowiedzi na te poszukiwania kontekstu, zapewniają format, który zbiera informacje na konkretne tematy.

Podczas gdy posty na blogu zawierają specyficzne słowa kluczowe, aby zwiększyć ich rankingi, klastry tematyczne grupują pomysły dla szybszego i lepszego wyszukiwania. Problem z poprzednim podejściem był potrójny: słowa kluczowe często nie korelowały z innymi słowami kluczowymi o tym samym temacie w obrębie tego samego bloga, wiele blogów z tymi samymi słowami kluczowymi mogło w rzeczywistości konkurować o pozycję w rankingu i ostatecznie, utrudniały użytkownikowi znalezienie tego, czego szukał.

Model klastra tematycznego to grupa powiązanych ze sobą artykułów i stron internetowych, które odnoszą się do jednego centralnego tematu. Dzięki wzajemnemu powiązaniu, użytkownikowi łatwiej jest nawigować po powiązanych stronach, a wyszukiwarce znacznie łatwiej jest znaleźć Twoją treść. W rzeczywistości, jedna wysoko pozycjonowana strona w klastrze podniesie rangi dodatkowych stron łączących. Organizowanie treści w ten sposób to nie tylko priorytet, to konieczność przy budowaniu stron internetowych, stron docelowych i blogów w dzisiejszych czasach.

Related: Which Boosts My Site Rank: SEO Rich vs. Unique Content?

Zbuduj stronę filarową

Zgadłeś. Strona filarowa to ta, która "trzyma" pozostałe strony razem. Jest to strona o szerokim zakresie i długim formacie, która zawiera szeroki przegląd konkretnych tematów, jest piastą koła, które łączy się z różnymi blogami i artykułami, które zagłębiają się w różne podtematy. Idealnie, przestrzega najlepszych praktyk SEO, z tytułami stron, adresami URL i znacznikami H1, które zawierają temat. Powinna być również pozycjonowana jako wyróżniająca się strona w witrynie, która cieszy się dużym ruchem, zwłaszcza że będzie gościć tak wiele linków przychodzących. To najlepsza nieruchomość do konwersji Twoich leadów.

Aby stworzyć stronę filarową, zidentyfikujesz główne tematy i podtematy, które chcesz pokryć. Dla każdego tematu będziesz chciał przygotować 6-8 podtematów, które naturalnie wyrastają z głównego tematu strony filarowej; będą to szprychy Twojego koła. Te skupiska to zazwyczaj strony internetowe, blogi, adresy URL, strony docelowe lub linki do odpowiednich stron zewnętrznych. Aby znaleźć dobre podtematy, pomyśl o pytaniach, które mogą być wywołane przez temat strony głównej. Następnie zdefiniuj każdy temat za pomocą nazwy, która ma największy sens. W ten sposób Twój klaster będzie rozwijał się na podstawie informacji zawartych na stronie głównej.

Powiązane: Jak napędzić ruch na swojej stronie internetowej

Posiadanie większej ilości linków wewnętrznych zwiększa Twój ranking. Kiedy Twoje artykuły konsekwentnie zasilają się wzajemnie i obejmują ten sam temat, Google lepiej zrozumie, o czym jest Twoja treść. Im więcej odniesień do konkretnego tematu, tym bardziej Google będzie przypisywać Twojej treści status eksperta i ustawiać Twoje rankingi wyżej. Jeśli Google nie jest pewne, o czym jest Twoja treść lub witryna, to nie będzie Cię dobrze oceniać.

Dzięki stronie filarowej reszta treści porządkuje się i cała grupa tematyczna staje się łatwiejsza do nawigacji dla innych. Google to dostrzega i nagradza, ponieważ ich celem jest bycie najbardziej efektywną wyszukiwarką; odpowiednio zwiększa to rankingi.

Składanie wszystkiego w całość


Źródło obrazu

Przyjrzyjmy się szybkiemu przykładowi: Piszemy o "Zakładaniu franczyzy". To jest nasz temat filarowy. Stamtąd będziemy linkować do różnych blogów i stron docelowych, z tytułami takimi jak: "Znajdowanie funduszy na franczyzę", "Zatrudnianie do franczyzy" i "Marketing franczyzy". Wszystkie one będą odsyłać do strony głównej. Zawartość klastra będzie badać te bardziej szczegółowe tematy w sposób bardziej szczegółowy niż strona filaru. Będzie to wyglądało mniej więcej tak:

Gotowy do pisania? Potrzebujesz pomocy z klastrami tematycznymi i stronami filarowymi? Jesteśmy tu dla Ciebie. Skontaktuj się z nami a my sprawimy, że będziesz mówił o SEO jak profesjonalista.