Spraw, aby wizytówki pracowały dla Ciebie ciężejWręczanie wizytówek jest kluczową częścią marketingu siebie i swojej firmy lub organizacji. Jeśli jest zrobione poprawnie, mówi wiele o tym, jak chcesz być postrzegany i jak poważnie podchodzisz do marketingu. Wizytówka jest równie ważna, jeśli nie pracujesz, nie zawsze nosisz ze sobą CV, więc jeśli nadarzy się okazja, by stanąć przed potencjalnym pracodawcą - jest to idealny moment, by zaoferować mu wizytówkę, która pokaże, że jesteś przygotowany i zapewni profesjonalne podejście do kontaktu osobistego.

Oto kilka sprawdzonych powodów, dla których wizytówka może pomóc w znalezieniu pracy lub stworzeniu ważnej okazji biznesowej.

1. Nigdy nie wychodź bez nich z domu.

Za każdym razem, gdy wychodzimy z domu, mamy listę przedmiotów, które nosimy przy sobie: klucze do domu, kluczyki do samochodu, portfel/portmonetka, płaszcz - teraz do mojej listy dołączyły wizytówki. Twój dojazd do pracy może otworzyć całą stertę możliwości nawiązywania kontaktów w lokalnym sklepie, na stacji benzynowej, w pociągu - więc ważne jest, aby wyrobić sobie nawyk noszenia wizytówek w torebce lub portfelu.

2. Wysyłaj podczas płacenia rachunków.

Płacenie rachunków pocztą jest zawsze naprawdę prostym sposobem na reklamę. Za każdym razem, gdy umieścić czek w poczcie, wystarczy dodać wizytówkę do koperty. Jeśli wysyłasz regularne płatności do tego samego miejsca, to nie ma potrzeby, aby to zrobić stale, ale na pierwszej poczcie to zrobić, jego koszt to ułamek grosza, aby wysłać każdy jeden - ale to okazja, że odbiorca będzie powiesić na nim i skontaktować się z Tobą w przyszłości.

3. Dobre maniery przy wręczaniu wizytówki

Zawsze proś o jedną w zamian. Oznacza to, że poważnie myślisz o utrzymaniu kontaktu z ludźmi, których spotykasz. Kiedy już dostaniesz wizytówkę, nie wkładaj jej po prostu do kieszeni, przeczytaj ją! To zajmie tylko kilka sekund i może znajdziesz coś, co zaiskrzy nam rozmowę, a następnie umieścić go w portfelu lub torebce, a nie w kieszeni, to niech wiedzą, że ma szczere zainteresowanie osoby, która karta jest. Cytat, który nie pamiętam gdzie przeczytałem brzmi: "Jeśli sprawisz, że ludzie poczują się ważni, to sprawi, że sam staniesz się dla nich ważny.

4. Nie bądź nieśmiały.

Daj swoje karty do wszystkich, bez wszystkich wiedząc, że dajesz je do wszystkich. Chcesz, aby uzyskać jak najwięcej ekspozycji, jak to możliwe, ale w tym samym czasie chcą odbiorcy czuć, że jesteś trochę bardziej szczegółowe o tym, kto daje swoje karty zbyt. Daj je do przyjaciół, do rodziny nawet dać kilka na raz, więc mogą one odnosić swoje usługi. Kiedyś poprosiłem znajomego, którego spotkałem na targach, czy mógłbym mieć drugą kartę, żebym mógł przekazać ją koledze, który być może jest na rynku ich usług, tylko po to, żeby spotkać się z "przepraszam, mam tylko kilka w lewo i potrzebuję ich". To była nie tylko stracona okazja do nawiązania kontaktu - ale dało mi to wrażenie, że nie byli przygotowani do tych targów.

5. Nie bój się prosić o referencje.

Wręczając komuś wizytówkę zapytaj, czy uważasz, że zna kogoś, kto może być zainteresowany Twoimi usługami. Zapytaj o to w formie przysługi, ludzie lubią myśleć, że pomagają ci i robią ci przysługę - to mniej nachalne. Więc zacznij rozmowę mówiąc: "czy mógłbyś zrobić mi przysługę i przekazać tę kartę komuś, kto może myśleć, że potrzebuje moich usług", to nie jest bezpośrednie lub nagłe pytanie, to stawia cię w lepszej pozycji, prosząc o pomoc i odbiorca będzie czuć się bardziej zobowiązany do przekazania karty na. Dodatkowo - daj im 2 karty, to nie zaszkodzi.

6. Wykorzystaj każdą szansę, jaką masz na nawiązanie kontaktów

Nawet na przyjęciu urodzinowym dla dzieci. Nie bądź zbyt nachalny w stosunku do ludzi, wciskając im wizytówki do gardła jak tylko podasz rękę, ale jeśli udało Ci się nawiązać rozmowę, to nawet lepiej jeśli dotyczy ona pracy, wtedy jeśli czujesz się komfortowo kończąc rozmowę po prostu grzecznie zapytaj, "czy chciałbyś, abym dał Ci jedną z moich wizytówek", oni grzecznie ją przyjmą nawet jeśli nie mają zamiaru jej użyć. Ale po raz kolejny istnieje niewielka szansa, że zostanie ona zachowana lub przekazana komuś innemu, ten rodzaj marketingu szans może być niewielki, ale jego koszt jest bliski zeru.

7. Zaangażuj się bardziej.

Zamiast po prostu być uczestnikiem na imprezie, być częścią tego. Jeśli wolontariusz, aby pomóc za darmo w imprezie sieciowej, a następnie może to umieścić w znacznie lepszej pozycji i daje mnóstwo powodów do rozmowy z ludźmi. Nie jesteś tylko członkiem publiczności, ale częścią wydarzenia. Poświęcenie swojego czasu, aby pomóc nie zaszkodzi Ci również, będziesz postrzegany w innym świetle. Pomaganie ludziom jest świetnym sposobem na poznanie ludzi, włóż to do sieci biznesowej i możesz otworzyć wszelkiego rodzaju możliwości, które nie byłyby oferowane do Ciebie, gdybyś był tylko członkiem publiczności.

8. Dalsze działania

Po rozmowie o pracę lub spotkaniu ze sprzedawcą, który zapytał o Twoje usługi, jest to oczywiste miejsce, aby zostawić wizytówkę - ale nie zapomnij kontynuować spotkania z innym kontaktem. Ile razy powiedziano Ci: "odezwiemy się do Ciebie"? Po spotkaniu, jeśli nie skontaktowali się z tobą w ciągu tygodnia, to trzeba być proaktywnym i skontaktować się z nimi, nie robiąc nic innego nigdy nie jest dobrą rzeczą, może to sprawić, że oryginalne spotkanie jest stratą czasu. Bycie zaniepokojony, aby nawiązać kontakt po tym, nie tylko dowodzi, że jesteś chętny, ale że można uzyskać informacje zwrotne na temat tego, jak to poszło. Jest to istotne dla przyszłych spotkań z innymi potencjalnymi pracodawcami lub klientami. Nawet jeśli tym razem nie otrzymałeś pracy lub nie wygrałeś zamówienia, zapytaj dlaczego. Pomoże Ci to ocenić swoją prezentację na następny raz. Zamiast po prostu dzwoniąc do nich po tym, po spotkaniu z listem z podziękowaniami jest inne podejście, jest to okazja, aby upuścić im wizytówkę do koperty, ten list sprawi, że wyróżniają się od innych. Jeśli to dostaniesz nigdzie, a następnie nadal zadzwonić, aby uzyskać informacje zwrotne.

9. Spersonalizuj swój kontakt z nowymi ludźmi.

Gazety są pełne historii PR z ludźmi, którzy są promowani lub nowo mianowani. Stwarza to okazję do kontaktu z potencjalnymi klientami. Mój przyjaciel zaczął wysyłać spersonalizowane, ręcznie pisane listy z gratulacjami dla osoby, o której czytał w lokalnych wiadomościach biznesowych. Wewnątrz tego listu umieszczał wizytówkę, a w stopce listu małą wzmiankę o tym, kim był i co robił. Ten rodzaj osobistego podejścia do potencjalnych kontaktów działa na innym poziomie nie tylko sprawić, że czują się dobrze o niedawnej promocji, ale będą czuć się zobowiązani do odpowiedzi na Ciebie.

10. Potrzebujesz dobrego sloganu

Użyj sloganu, który odpowiada na pytanie "dlaczego powinienem skorzystać z Twoich usług" Ten branding jest najważniejszą częścią Twojego biznesu i powinien być przekazany na Twojej wizytówce. Nie rób tego zbyt dramatycznie, nie sprzedajemy hollywoodzkiego hitu kinowego. Ale musi mieć jakieś znaczenie, które jest związane z Tobą i Twoją firmą. Slogan może być użyty, aby odróżnić Cię od konkurencji - jest równie ważny jak projekt logo. Więc zrób to tak, aby było przekonujące i zapadało w pamięć.