Oto kilka wskazówek, które pomogą Ci stworzyć broszurę, która naprawdę będzie się wyróżniać na tle innych!
Wiemy, że istnieją szablony broszur, z których można korzystać, ale nie zawsze są one wystarczająco profesjonalne do pracy z klientem. Być może dzięki nim nauczyłeś się projektować broszury od podstaw, ale czy jesteś w stanie sprawić, by rzucały się w oczy? Aby pomóc uczynić swoje broszury przejść z dobrego do wspaniałego jest wszystko w poradach projektowych poniżej.
Zanim zaczniesz, upewnij się, że Twój klient nakreślił powód, dla którego chce zaprojektować broszurę.
Pierwszym etapem każdego projektu projektowego jest zapytanie klienta, dlaczego chce otrzymać broszurę i jakie są jego cele projektowe. Może się okazać, że ich ostatnia broszura nie sprawdziła się w ich przypadku. Jeśli więc klient przekaże Ci brief, upewnij się, że dokładnie go przejrzał, aby dowiedzieć się, co chce osiągnąć.
Broszura ma zazwyczaj zaostrzyć apetyt potencjalnego nabywcy. Nie jest to katalog, więc nie wymaga długich informacji technicznych, ale tylko tyle treści, aby chcieli się z Tobą skontaktować, aby dowiedzieć się więcej. Zbyt mało informacji i to może doprowadzić ich do myślenia, że nie oferujesz produktu lub usługi, której potrzebują, więc trzeba znaleźć równowagę tutaj.
Podczas projektowania broszury zawsze należy pamiętać o jej pierwotnym celu. Czy broszury będą wysyłane do ludzi na życzenie? A może będą rozdawane na wystawie osobiście lub po prostu zostawiane potencjalnym klientom, aby sami mogli je odebrać? Każda z tych 3 metod będzie wymagała innego podejścia do projektu.
Podczas planowania projektu broszury, cokolwiek zrobisz, nie używaj mnóstwa czcionek! Wszystko, czego będziesz potrzebował to czcionka dla nagłówka, podtytułu i głównej części tekstu, a następnie dziwna czcionka akcentująca dla podkreślenia tekstu zainteresowania. Łatwo wpaść w pułapkę, że aby zaprojektować coś unikalnego, trzeba użyć nietypowych czcionek. To jest wielki błąd, nikt nie chce zobaczyć projekt pełen skryptu lub gotycki styl czcionek, które są zbyt trudne do odczytania, te rodzaje czcionek muszą być używane do efektu graficznego, a nie wyjaśnić coś w szczegółach.
To jest naprawdę jeden z największych błędów projektowych, które można zrobić, aby użyć zbyt wiele czcionek tylko dlatego, że masz je do dyspozycji. Jeśli możesz powstrzymać się od używania więcej niż 2-3 rodzin czcionek, będzie to oznaczać, że ogólny projekt jest o wiele bardziej profesjonalnie wyglądający; mniej znaczy zdecydowanie więcej.
Zanim jeszcze włączysz komputer, musisz porozmawiać o rozmiarze dokumentu. Zazwyczaj broszury zawsze były A4, ale ze względu na koszty pocztowe zauważyliśmy wzrost popularności druku broszur A5, który zwykle wyprzedza A4 przez dwa do jednego. Możesz nawet zdecydować się na projekt kwadratowy. Kwadratowy projekt o boku 210 mm jest oparty na formacie A4, podczas gdy kwadratowy projekt o boku 150 mm będzie w podobnej cenie co A5. Posiadanie kwadratowej broszury sprawi, że Twój projekt będzie wyróżniał się na tle innych, jeśli jest usadowiony z innymi standardowymi projektami A4, ale nie jest to złe, aby po prostu trzymać się standardowych formatów A5 i A4. Jeśli rozważasz wysłanie kwadratowej broszury, prawdopodobnie będziesz musiał zakupić również kwadratowe koperty. Kwadratowa broszura w źle dopasowanej, prostokątnej kopercie nie robi dobrego pierwszego wrażenia, dlatego zanim zaczniesz projektować swój kwadratowy układ, skonsultuj się z dostawcą papeterii.
Wysokiej jakości tekst pisany lub "kopia", jak to określamy, jest kluczowa dla dobrego projektu. Jego często niedoceniane i napisane przez pracownika, który myśli, że on / ona wie najlepiej. Warto jednak zbadać inne możliwości, takie jak zlecenie napisania tekstu komuś, kto nie jest tak blisko organizacji, kto może stworzyć coś nie tylko nowego i świeżego, ale także bardziej obiektywnego w kwestii tonu, jaki należy nadać potencjalnym klientom.
Często jest tak, że jeśli ta sama osoba pisze kopię, bo zawsze tak było, to jest mało prawdopodobne, aby uzyskać coś, co złapie wyobraźnię czytelnika. Dobrych copywriterów można łatwo znaleźć w Internecie, i można oczekiwać, aby zapłacić tylko £ 25-£50 za 500 słów.Zawsze można doradzić trzeciej firmy na każdym produkcie specyficzne informacje, które mogą nie mieć pełnego zrozumienia.
Zachowaj swój projekt tak jasne i proste, jak to możliwe. Każdy zajęty projekt będzie utrudniać czytanie, a jeśli jest to sprawa, a następnie zmniejszasz szansę klienta czytając go, jak mają ograniczoną cierpliwość.
Kiedy tworzymy broszurę, która się wyróżnia, czasami proste pomysły są najlepsze. Jeśli Twój klient zdecyduje się na wszystkie zwykłe, nadużywane obrazy, prawdopodobnie najlepiej będzie odradzić to rozwiązanie. Zamiast tego postaw na typografię i dosłowne podejście do tego, co chce przekazać. Unikaj jednak zbytniego "rozwlekania", Twoi czytelnicy mają krótki czas na skupienie uwagi. Jeśli od razu zdecydują, że czytanie będzie kłopotliwe, wyłączą się i odłożą go tak szybko, jak go podnieśli.
Kiedyś było to znane jako rysowanie lub szkicowanie swoich pomysłów, ale teraz stało się znane jako "wireframing"; jest to rysunek linii projektu, głównie dla celów układu. Ważne jest, aby uzyskać to prawo i upewnij się, że twój klient podpisuje ten etap off przed kontynuacją. Nie uzyskanie zgody klienta na ten etap będzie oznaczać powtarzanie pracy, a to prawdopodobnie będzie kosztować pieniądze.
Myśląc o tym, jak wyróżnić swoją broszurę, nigdy nie należy czynić jej zbyt ekscentryczną. Bycie innym tylko dla samego siebie nigdy nie kończy się dobrze. Jest powód, dla którego projektanci używają tych samych czcionek we wszystkich swoich projektach... to działa! Przyjrzyj się, co robi Twoja konkurencja. To ustawia poprzeczkę w zakresie jakości i informacji, które dostarczają i daje dobre wskazówki, co należy zrobić, aby upewnić się, że Twoja broszura jest podana uczciwy trzask bicza.
Dobrej jakości zdjęcia zawsze sprawią, że broszurę produktową będzie się przeglądało z większą przyjemnością. Jeśli więc Twój budżet nie pozwala na sesję zdjęciową, będziesz musiał skorzystać ze zdjęć stockowych, ale postaraj się, aby nie wyglądały one jak zdjęcia stockowe. Nie ma nic bardziej fałszywe niż przy użyciu supermodel obrazu dla dziewczyny na recepcji, to jest tak przejrzyste. Jest to obszar, który nie można ciąć rogi z podczas projektowania. Słaba jakość obrazu zazwyczaj stawia wątpliwości w umyśle, że produkt jest jakikolwiek dobry. Spróbuj powstrzymać się od używania zdjęć zrobionych smartfonem też. Są one zazwyczaj świetne do wykorzystania w sieciach społecznościowych lub na stronie internetowej, ale ich niska rozdzielczość zwykle oznacza, że będą pikselować i wyglądać niewyraźnie, gdy są drukowane w broszurze.
Zauważyliśmy, że niektóre firmy wydają większość budżetu przeznaczonego na projekt na fotografię, a prace projektowe ograniczają do minimum. Powiedzenie "obraz mówi 1000 słów" jest bardzo prawdziwe. Wysokiej jakości zdjęcie może wzbudzić w czytelniku zainteresowanie na tyle duże, że będzie chciał się z Tobą skontaktować, zakładając oczywiście, że pamiętałeś o dodaniu swoich danych kontaktowych.
Jeśli Twój potencjalny klient weźmie broszurę i odłoży ją ponownie, to przegrałeś. A co gorsza, jeśli w ogóle jej nie podniesie. Twoja broszura musi wywrzeć dobre wrażenie w ciągu pierwszych 10 sekund, inaczej zostanie pominięta.
Musi on również budować zaufanie do Twojej nieobecności. Jest bardzo prawdopodobne, że Twoja broszura będzie czytana bez Twojego udziału, aby ją wyjaśnić lub obronić. Musi więc działać w logicznym przepływie od przedniej do tylnej okładki. W zależności od tego, ile stron zdecydujesz się mieć, zawsze warto dodać spis treści. Brzmi to prosto, ale posiadanie spisu treści pozwala czytelnikowi przejść do części, która najbardziej go interesuje. Jeśli czytelnik będzie musiał przebrnąć przez mnóstwo stron, które nie są dla niego istotne, to z dużym prawdopodobieństwem znudzi się i odłoży broszurę, ale jeśli będzie mógł przejść do części, która zawiera informacje, których potrzebuje, to jesteś na wygranej pozycji.
Będziesz potrzebować go sprawdzić prawidłowo; to jest zrobione najlepiej przez kogoś, kto nie widział go wcześniej. Bardzo łatwo jest przeoczyć błędy gramatyczne i ortograficzne, zwłaszcza jeśli zostały pracując na dokumencie przez dłuższy czas. Świeża para oczu, która przeczyta dokument przed oddaniem go do druku, jest niezbędna, aby upewnić się, że niczego nie przeoczyłeś.